رواية أوقعتني في حبها

رواية أوقعتني في حبها الجزء السابع

= ماله لبسي يعني ثم انت عارف الساعه كام اصلا.. الساعه سته الكل نايم لسه محدش خارج البلكونه دلوقتي ومحدش هيشوفني يعني وبعدين هو فين النااس اصلاا مفيش جيران..

_ فيه ناس رايحه جايه بالعربيات بتاعتهم + لو اللي حصل النهارده اتكرر تاني هتشوفي مني وش تاني يا روز..

= اشطاا هيحصل لإني اصلا نفسي اشوف وشك التاني يمكن يبقا أحلي من داا..

_ لا إله إلا الله مش عايز اتغابي عليكي والله..

= هتتطفح قهوة معاايا..

_ هطفح بس انتي متطفحيش غلط عليكي..

= خلاص يبقا متشربهاش انت كمان..

_ دا ليه إن شاء الله..

= الغلط عليا غلط عليك..

_ انا اشرب انتي متشربيش بتتعب علي فكرة وبتزيد ضربات القلب..

= هو قلبك غير قلبي ما انت كمان متشربهاش..

_ استغفر الله العظيم يارب غوري من وشي يا روز وقولي لدادة تعمل قهوة..

روز ماشية وبتتكلم بهمس “مش عارفه ياربي ايه وش البومه اللي اصطبح بيه دا”
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

_ بتقولي حاجه يا روز..

= نازلة بقول نااازلة وخرجت م الأوضة وقابلت آسر ف وشها

_ صبااح الجماال علي احلي مرات اخ..

= مكونتش اتجوزتك انت وخلاص عاي الأقل فرفوش مش زي البومه اللي جوا دا..

آسر ضحك بصوت عالي وادم سمعه راح خارج..

= رووز..

_ يخربيتك مينفعش كده مش كل شوية تخضني ايه يا عم انت..

= واقفة مع آسر بتعملي ايه.

_ كنت بصبح عليه بس..

= بتصبحي عليه ااه طب غور يا آسر من وشي وشد روز من ايدها.. ودخل الأوضة..

_ قولتيلي بقا بتصبحي علي آسر..

= علي فكره آسر دا يبقي اخوك اه والله مش حد غريب يعني.

آدم بيقرب منها وتفضل هي ترجع لورا لحد ما تخبط ف الدولاب..

_ آدم ال. البتاع بتفور..

= بتاع ايه..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

_ القهوه يا آدم و استني سامعه حد بينادي هتلاقي دادة عايده علشان القهوه..

= اللي ينادي ينادي ايه مش هعرف اصبح على مراتي ولا ايه..

آدم قرب منها وباسها من شفايفها..

وفضلوا ساكتين دقيقتين..

_ انت قليل الادب ولو كررت الحركه دي تاني..

لسه مكملتش الكلمه وكرر نفس الحركه..

= لاا دا انت مصمم تضايقني بقاا..

_ انا مش بضايقك..

= طب وسع كدا بقاا..

_ علي فين إن شاء الله..

= هنزل افطر..

_ وتسيبي جوزك لوحده.

= يعني العفريت هياكلك وبعدين هقعد اعمل ايه يعني..

_ تجيبي ليا لبس علشان افطر واروح الشركه اللي بقالي اسبوع مدخلتهاش..

= طب ممكن اطلب منك طلب..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

_ اتفضلي..

= ممكن اروح معاك..

_ ماشي يلا جهزي ليا لبس علي زوقك كداا والبسي..

= فوريره..

وفضل يضحك عليها ودخل الحمام وهي جهزت اللبس..

_ آدم..

= ايه زعلانه ليه..

_ مش عندي لبس..

= انا ازاي نسيت حاجه زي كده..

_ مليش فيه بقا انا عايزة اروح..

= طيب خليكي النهارده هنا وبكرا هاخدك معايا علي ما اجبلك لبس..

_ ماشي خلاص..

= زعلانه صح.

_ لا خلاص مش زعلانه..

ونزلوا تحت بس أول ما نزلوا!؟….

 

روز و آدم نزلوا تحت…

_ بابا!!..

= ايوا يا حبيبة ابوكي تعالي ف حضني وحشتيني.

روز ببكاء ” وحشتك!! مش غريبه الكلمة دي عليك يا.. يا بابا ..

_ حقك عليا يا بنتي والله حقك عليا..

= كدا هنسي اللي عملته..

آدم كان واقف جمبها وبيهديها..

_ روحي سلمي علي أبوكي يا روز..

= أسلم عليه أسلم ع اللي باعني علشان ياخد فلوس..

دا مش أب مستحيل أب يبيع بنته وفضلت تعيط..

آدم خدها ف حضنه ” شششش بس يا حبيبتي ينفع كداا بهدلتي اللبس لياا “..

روز بإبتسامة وبكاء” اطلع غيره + محدش قالك احضني”..

_ والله بقاا كدا..

= كدا ونص + انا طالعه فوق..

طلعت روز و آدم قال لأبوها يمشي ويبقا يجي مرة تانيه وفعلاً مشي بس كان زعلان اوي..

 

طلع آدم الأوضة ل روز..

_ لسه بتعيطي!!.

=…

_ مش هتردي عليا!؟..

= آدم هو انا وحشه انا استاهل إن بابا يبيعني..

_ لا يا حبيبتي انتي جميلة وقلبك طيب وباباكي غلط بس لازم تسامحيه علشان ف الأول وف الآخر هو أبوكي..

= انت شايف كدا..

_ انتي شايفة غير كدا..

روز سكتت شوية ” لا مش شايفه الا اللي انت قولته”..

= يبقي نعزمه ف البيت عندنا وتقوليله إنك سامحتيه..

_ ماشي يا آدم + إتأخرت ع الشغل..

= ينفع ابن المدير يروح متأخر.

_ تؤ يلا امشي بسرعه..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

راح آدم الشركه ونرجع ف الجنينه بتاعت القصر اللي قاعدة فيها روز وآسر..

_ يعني انت فاضلك سنه وتتخرج..

= ايوا يعني تشوفيلي عروسة تكون قمر زيك كداا..

روز ضحكت ” عندي كتير”..

_ طيب يلا شوفيلنا واحده بقاا وافتكر حبيبة قلبه ومعذبته..+ آدم علي فكرة بيحبك يا روز..

= مين قالك..

_ بلاحظ غيرته عليكي ونظرة عيونه لما بيبصلك..

= مش عارفة يا آسر…

_ ازيك يا آدم وحشتني مووت..

= بنت عمي الهبله..

_ يووه يعني سافرت برا وغيرت لبسي ولسه بتقول عليا كدا يا آدم..

= نصيبك كدا بقاا جيتي امتي صحيح..

_ من ساعتين..

= طيب ابقي تعالي شوية اتغدي معانا..

_ من غير ما تقول يا حبيبي هااجي..

= طاايب هقفل انا بقا ورايا شغل..

قفل آدم الفون وندي قفلت هي كمان..

_ يااه وأخيراً خلصت دراسة وهنتجوز يا آدم..

الساعه 3:00 وصلت ندي لبيت عمها مهران..

_ ايه دا مين البنت دي..

دادة عايدة = دي مرات آدم بيه يا ندي هانم + اخبارك ايه يا ندي هانم وحشتينا والله..

الخبر وقع علي ندي كالصاعقه..

_ اييييه!!!..مر..مرات آدم…ازاي..مقالش لياا ليه…هو قالي هتجوزك انتي متأكدة يا دادة..

= ايوا ولسه كاتبين كتابهم اول امبارح..

ندي سابت دادة عايدة وطلعت للأوضة اللي كانوا بيوعدوا فيها بعض انهم يفضلوا سوا ويتجوزوا..

فتحت الباب بس لقت حد خارج م الحمام..

_ عاااااااا….وحطت ايدها علي عيونها..

آسر بإحراج ” ندي! انا آسف والله معرفش إنك داخله الأوضة “..

ندي بإحراج وكسوف” انا اللي آسفه بس البس بسرعه ولا اقولك انا هخرج”..

آسر راح قفل الباب..

_ تخرجي فين استني هلبس ولبس بسرعه وهي فتحت عيونها..

= هووووف ايه دا انت بقيت قمر اوي يا آسر..

_ يعني زمان كنت وحش..

= مش قصدي بس بقيت جامد اكتر م الأول.

_ مش اجمد منك يا ندووشتي..

ندي بعد ما افتكرت لما آدم كان بيقولها يا ندوشتي غصب عنها فلتت دمعه منها..

= ايه دا بتعيطي ليه!؟..

_ مفيش يا آسر انا خارجه..

= طب والله ما انتي خارجه الا ما تقوليلي بتعيطي ليه هه..

_ طيب يا آسر اقعد هقولك..

قعدوا هما الإتنين..

= عرفت إن ادم اتجوز..

_ وزعلانه ليه بقاا.

= ما انا بحبه يا آسر وهو كان بيقولي إنه هيتجوزني فين وعوده فين حبه لياا وفضلت تعيط..

آسر اتصد.م اما عرف إنها كانت بتحب آدم حس بكسر ف قلبه..

6 من 6التالي
تابع المقال

زر الذهاب إلى الأعلى