رواية أوقعتني في حبها

رواية أوقعتني في حبها الجزء الخامس

الو يا آسر عايز ايه دلوقتي..

= اخص عليك يا دومه بتزهق علياا دا انا كنت جايبلك خبر حلو..

_ قول يزفت اخلص..

= تعالا ع البيت بسرعه..

_ مش هينفع بدور علي روز يا متخلف..

= ماهو دا الموضوع اللي عايزك فيه.

_ طيب انا جاي بسرعه اهو..

بعد شوية وصل آدم هو وباباه البيت..

_ ايه بقاا اللي يخص روز..

= روز نايمه فوق يا آدم..

_ ايه ولقيتها ازاي..

= انا مش غبي زيك وشكيت ف الراجل اللي جه وبيقول إنه جوزها ف خليت حد من صحابي يترقبلي المكان ويمشي وراهم..

_ الحمد لله يعني هي نايمه فوق..

= اه بس انت مالك كدا خايف عليها..

_ عادي يعني مش حكاية خايف انا بس كنت مش عايز يحصل لها حاجه..

= ما يحصل لها هي كانت من باقي عيلتك..

_ يووه انا هروح اجيب المأذون ونكتب الكتاب مش ضامن ايه اللي هيحصل لها بكرا..

= علياا النعمه بتحبها روح يا أخويا روح..

ضحك آدم ومشي ودادة عايدة طلعت تنادي ل روز..

_ يا دادة سبيني بقاا عايزة انام اوي..

= فيه عروسة تقول كدا يوم كتب كتابها قومي يا حبيبتي..

_ ايه عروسة!!..

= اه يا حبيبتي آدم بيه راح يجيب المأذون دلوقتي وانتي لازم تجهزي..

روز ملقتش طريقة تحمي نفسها بيها من الناس غير انها تتجوز آدم قامت لبست ونزلت كان آدم جه وجاب المأذون..

_ بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير..

آدم قام وباس راسها..

= مبروك يا روزتي..

_ روزتك هتطق..

= طقي ف اوضتنا مش هناا اضحكي..

روز بتضحك وهي بتجز علي سنانها…

_ مبروك يا ولاد يلا اطلعوا غيروا وانزلوا علشان نتعشي..

= حاضر يا بابا وحاوط روز من كتفها يلاا يا حبيبتي..

روز بصوت منخفض “حبك برص”..

_ ادخلي يا عروسة..

= بص بقاا علشان تبقاا فاهم كل ح..ايه انت بتبصلي كدا ليه..

_…….

= هلطشك قلم والله لو معدلتش وشك داا..

_……

= استغفر الله العظيم يارب انا رايحه اوضتي اغير هدومي..

_ والله..

= اه والله دا ايه الشلل داا..

_ روز..

= يا نعم..

_ غيري يلاا هدومك علشان ننزل نتعشي ولا ايه رأيك نتعشي هناا..

= والله هو اللي يشوف وشك نفسه تتسد..

_ روووزز!!.

تحت ف الصالون..

_ هما بيتخانقوا ولا ايه..

= مش عارف بس من صوت آدم باين إنهم بيتخانقوا..

_ انا خايف علي روز منه والله..

= ربنا يهديهم يارب..

_ انت بتعمل ايه..

= هشوف كداا نفسك المسدودة.

_ ايوا هتعمل ايه يعني..

= تيجى نتعشي الأول وبعدين اقولك هعمل ايه وغمز لها..

_ قليل الادب..وراحت ناحية الباب.. ولسه بتفتح حط ايده ع الأوكره..

= انتي رايحه فين..

_ رايحه اوضتي علشان اغير ولو سمحت ابعد كده بقاا..

= مفيش حاجه اسمها اوضتك دي بقت اوضتنا احنا الإتنين ولا احنا مش متجوزين..

_ متجوزين كدا وكدا..

= يعني ايه..

_ يعني انت قدام الناس جوزي وف البيت مش جوزي..

= روز متعصبنيش انجزي غيري علشان ما اخليش يومك أسود فوق دماغك..

_ فوق دماغك انت.. انت بتزهق عليآ.

= واضربك كماان لو متعدلتيش يلاا خلصي غيري وهتغيري قدامي ومش هنخرج الا انا وانتي مع بعض وقفل بالمفتاح وراح ناحية الدولاب بتاعه..

_ خدي داا لبس كنت جايبه لحضرتك بس مكنش فيه فرصة اديه ليكي وطلع له تيشيرت وبنطلون..

= ايه اللون المقرف اللى انت هتلبسه داا..

_ هو انتي اللي هتلبسيه ولا انا..

= ما انا بتقرف م اللون دااا..

_ طيب يستي هغيره علشان خاطرك بس..

= والله لو مكنتش بتضايق م اللون دا ما كنت قولتلك حاجه ما تلبس اللي تلبسه انا مالي + ايه اللبس اللي انت مديهولي داا..

_ عباية..

= ايوا هعمل بيهاا ايه..

_ بيقولوا كدا بتتلبس..

= ايواا بس واسعة اوووي..

_ وانتي تلبسيها ضيقه ليه..

= لا ما هو انا بظبطها بتبقي ولا واسعه ولا ضيقة إنما انت جايب عبايه عايزة اتنين يدخلوا معايا فيها..

_ إذا كان عجبك ومشوفكيش تلبسي غير وااسع اوي مش وبناطيل لاا يا دريسات وبس..

= هو من اولها..

_ ااه انا مش قرطاس لب.. . يتبع

 

الجزء السادس من هناااااااااااااااااااااا

رواية أوقعتني في حبها الجزء السادس

روز غيرت الفستان ولبست العباية اللي آدم جابها لها ونزلوا تحت.

_ حبايبي نزلوا يلاا علشان تتعشوا..

= والله يا اونكل مهران انت قمر مش عارفه ابنك دا طالع لمين..

آدم بصلها بغيظ ” ابنه دا اللي هو جوزك دلوقتي “..

روز ” بلا جوزك بلاا هبل اقعد ساكت وخلينا نطفح واحنا نفسنا مفتوحه”..

_ هي مش من شوية كانت اتسدت..

= واتفتحت وهتتسد باينها كداا وبدأت تاكل والكل بيضحك عليهم ماعدا آدم اللي بيبص لها بغضب..

الأكل رووعه..

= مش يلا بقااا..

_ علي فين..

= علي فوق..

_ وهنعمل ايه فوق يعني خلينا هناا شوية مع آسر وعمو مهران القمر دا ابو عيون خضراا..

= انتي شايفاني قرطااس لب جمبك ولا حاجه قاعده تتغزلي فيهم..

_ انت غيرااان يا ابو قمصه..

= ابو ايه يختي!!..

_ عيل قماص يعني..

= عيل وقماص..

_ ايوااا..

= هوريكي العيل القماص دا هيعمل ايه..وراح شايلها وطالع علي فوق..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

طلع الأوضة بتاعتهم وفتح الباي ونزلها ف نص الأوضة وراح قفل الباب بالمفتاح..

_ انت قفلت الباب ليه ثم إن انت لو شلتني تاني هكسر إيدك..

آدم قرب وهو بيتكلم ” ثم …

روز بتوتر..” ثم..وفضلت تبص وراها وبتتهرب من عيونه..

آدم حط إيده علي راسها وفك الحجاب وبان شعرهاا الطويل..

روز بكسوف وغضب ” انت..انت بتعمل ايه يجدع انت ابعد ايدك دي”..

آدم بإبتسامه لكلامها ” جدع فيه واحده تقول لجوزها كدا”..

_ اوماال بتقول ايه..

= يا حبيبي يا قلبي المحن داا يعني..روز هربت من قدامه وراحت ناحيه الدولاب.

_ تعالي يا روز الله يهديكي..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

= ليه عايز مني ايه..

_ هنتزفت ننام..

= ما تنام انا مش بنام دلوقتي..

_ عايز أنام ف حضن مراتي..

= يووه انا مش مراتك انا قبلت اتجوزك بس علشان احمي نفسي مش حباا فيك يعني..

ادم اتضايق برغم انه عارف انها مش بتحبه بس اتضايق..

_ يعني انا اللي اتجوزتك حباا فيكي دا علشان خاطر بابا.

= خلاص يبقاا متقلش ادبك معايا..

_ انا قليل الادب..

= ااه عمال تحط إيدك ف شعري وبتبص لياا وتغمز ودي قلة ادب..

_ انا هناام وبكرا اوريكي يا روز هتيجي تتحايلي علياا ابصلك بس..

= وانت بتحلم ممكن اتحايل عليك ممكن!!..

ادم قام وشدها من ايدها..
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

_ اتخمدي علشان انام انا كمان..

= الاه مش عايزة انام وكمان لو هنام مش هنام جمبك..

_ اومال هتتخمدي فين..

= ع الأرض.

آدم حضنها ” نامي يا روز ورايا شغل كتير بكرا”.
روز كانت مكسوفة جدا ونامت ف حضنه ولأول مرة تكون مرتاحه بعد وفاة مامتها…

تاني يوم..ادم صحي وأول ما فتح عيونه اتصدم..

_ رووز..رووز…..

روز اتخضت ووقعت من ع السور بتاع البلكونه..

= ااااااه آدم الحقنييييي..

آدم قام بسرعه وراح ناحية البلكونه هي كانت ماسكه ف السور بس ايدها فلتت و آدم راح ماسكها..

_ هاتي إيدك التانيه يا روز..

= مش عارفه يا آدم مش عارفه خايفة اقع انا هموت يا آدم ..

_ متخافيش يا حبيبتي اهدي هاتي إيدك التانيه..

روز رفعت ايدها له ومسكها..

= ساعديني واطلعي معايا..

_حاضر اهو… آدم طلعها وبسرعه شدها لحضنه جامد..

= اووووف ليه كده يا روز ليه!!!..

روز بتتكلم وهي بترتعش ” انا.. انا بحب.. اقعد ع السور.. بتاع.. البلكونه..

_ كنتي هتقعي يا حبيبتي كنت هموت والله..

روز كانت أعصابها سايبه آدم قعدها ع السرير ونزل يعمل كوبايه مايه بسكر..

_ خدي يا حبيبتي اشربي..

بعد عشر دقايق ورجعت روز لطبيعتها..

= عجبك كده كنت همو.. وبسرعه حط ايده علي بوقها..

_بعد الشر يا حبيبتي متقوليش كدا..

= حبك برص كنت هموت والله وبسببك بصوتك اللي خلاني اتنطرت من ع السور هو انا كنت بعمل جريمه قايم تصرخ وتقول رووز انا لو كنت بنتحر مش هتصرخ كداا لا ومش بس كدااا دا.

_ ششششش ايه مصورة واتفتحت افصلي + انتي عايزاني اقوم م النوم الاقيكي قاعده ع السور واسكت عادي..

= وفيها ايه يعني هو انا بنط م البلكونه ولا حاجه ايه ياربي الجنان ده..

_ يعني خارجه بشعرك ولبسك دا وعادي وخارجه تقعدي ع السور ومفروض إني مخافش وعادي.. يتبع

الجزء السابع من هنااااااااااااااااااااا

تابع المقال

زر الذهاب إلى الأعلى