رواية أوقعتني في حبها

رواية أوقعتني في حبها الجزء الخامس
الو يا آسر عايز ايه دلوقتي..
-
قصة فتاة رحلت وهي تقول لابوها والله اني مظلومةيوليو 2, 2025
-
زوج يهدي زوجته هدية غير متوقعةيوليو 2, 2025
= اخص عليك يا دومه بتزهق علياا دا انا كنت جايبلك خبر حلو..
_ قول يزفت اخلص..
= تعالا ع البيت بسرعه..
_ مش هينفع بدور علي روز يا متخلف..
= ماهو دا الموضوع اللي عايزك فيه.
_ طيب انا جاي بسرعه اهو..
بعد شوية وصل آدم هو وباباه البيت..
_ ايه بقاا اللي يخص روز..
= روز نايمه فوق يا آدم..
_ ايه ولقيتها ازاي..
= انا مش غبي زيك وشكيت ف الراجل اللي جه وبيقول إنه جوزها ف خليت حد من صحابي يترقبلي المكان ويمشي وراهم..
_ الحمد لله يعني هي نايمه فوق..
= اه بس انت مالك كدا خايف عليها..
_ عادي يعني مش حكاية خايف انا بس كنت مش عايز يحصل لها حاجه..
= ما يحصل لها هي كانت من باقي عيلتك..
_ يووه انا هروح اجيب المأذون ونكتب الكتاب مش ضامن ايه اللي هيحصل لها بكرا..
= علياا النعمه بتحبها روح يا أخويا روح..
ضحك آدم ومشي ودادة عايدة طلعت تنادي ل روز..
_ يا دادة سبيني بقاا عايزة انام اوي..
= فيه عروسة تقول كدا يوم كتب كتابها قومي يا حبيبتي..
_ ايه عروسة!!..
= اه يا حبيبتي آدم بيه راح يجيب المأذون دلوقتي وانتي لازم تجهزي..
روز ملقتش طريقة تحمي نفسها بيها من الناس غير انها تتجوز آدم قامت لبست ونزلت كان آدم جه وجاب المأذون..
_ بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير..
آدم قام وباس راسها..
= مبروك يا روزتي..
_ روزتك هتطق..
= طقي ف اوضتنا مش هناا اضحكي..
روز بتضحك وهي بتجز علي سنانها…
_ مبروك يا ولاد يلا اطلعوا غيروا وانزلوا علشان نتعشي..
= حاضر يا بابا وحاوط روز من كتفها يلاا يا حبيبتي..
روز بصوت منخفض “حبك برص”..
_ ادخلي يا عروسة..
= بص بقاا علشان تبقاا فاهم كل ح..ايه انت بتبصلي كدا ليه..
_…….
= هلطشك قلم والله لو معدلتش وشك داا..
_……
= استغفر الله العظيم يارب انا رايحه اوضتي اغير هدومي..
_ والله..
= اه والله دا ايه الشلل داا..
_ روز..
= يا نعم..
_ غيري يلاا هدومك علشان ننزل نتعشي ولا ايه رأيك نتعشي هناا..
= والله هو اللي يشوف وشك نفسه تتسد..
_ روووزز!!.
تحت ف الصالون..
_ هما بيتخانقوا ولا ايه..
= مش عارف بس من صوت آدم باين إنهم بيتخانقوا..
_ انا خايف علي روز منه والله..
= ربنا يهديهم يارب..
_ انت بتعمل ايه..
= هشوف كداا نفسك المسدودة.
_ ايوا هتعمل ايه يعني..
= تيجى نتعشي الأول وبعدين اقولك هعمل ايه وغمز لها..
_ قليل الادب..وراحت ناحية الباب.. ولسه بتفتح حط ايده ع الأوكره..
= انتي رايحه فين..
_ رايحه اوضتي علشان اغير ولو سمحت ابعد كده بقاا..
= مفيش حاجه اسمها اوضتك دي بقت اوضتنا احنا الإتنين ولا احنا مش متجوزين..
_ متجوزين كدا وكدا..
= يعني ايه..
_ يعني انت قدام الناس جوزي وف البيت مش جوزي..
= روز متعصبنيش انجزي غيري علشان ما اخليش يومك أسود فوق دماغك..
_ فوق دماغك انت.. انت بتزهق عليآ.
= واضربك كماان لو متعدلتيش يلاا خلصي غيري وهتغيري قدامي ومش هنخرج الا انا وانتي مع بعض وقفل بالمفتاح وراح ناحية الدولاب بتاعه..
_ خدي داا لبس كنت جايبه لحضرتك بس مكنش فيه فرصة اديه ليكي وطلع له تيشيرت وبنطلون..
= ايه اللون المقرف اللى انت هتلبسه داا..
_ هو انتي اللي هتلبسيه ولا انا..
= ما انا بتقرف م اللون دااا..
_ طيب يستي هغيره علشان خاطرك بس..
= والله لو مكنتش بتضايق م اللون دا ما كنت قولتلك حاجه ما تلبس اللي تلبسه انا مالي + ايه اللبس اللي انت مديهولي داا..
_ عباية..
= ايوا هعمل بيهاا ايه..
_ بيقولوا كدا بتتلبس..
= ايواا بس واسعة اوووي..
_ وانتي تلبسيها ضيقه ليه..
= لا ما هو انا بظبطها بتبقي ولا واسعه ولا ضيقة إنما انت جايب عبايه عايزة اتنين يدخلوا معايا فيها..
_ إذا كان عجبك ومشوفكيش تلبسي غير وااسع اوي مش وبناطيل لاا يا دريسات وبس..
= هو من اولها..
_ ااه انا مش قرطاس لب.. . يتبع
الجزء السادس من هناااااااااااااااااااااا
رواية أوقعتني في حبها الجزء السادس
روز غيرت الفستان ولبست العباية اللي آدم جابها لها ونزلوا تحت.
_ حبايبي نزلوا يلاا علشان تتعشوا..
= والله يا اونكل مهران انت قمر مش عارفه ابنك دا طالع لمين..
آدم بصلها بغيظ ” ابنه دا اللي هو جوزك دلوقتي “..
روز ” بلا جوزك بلاا هبل اقعد ساكت وخلينا نطفح واحنا نفسنا مفتوحه”..
_ هي مش من شوية كانت اتسدت..
= واتفتحت وهتتسد باينها كداا وبدأت تاكل والكل بيضحك عليهم ماعدا آدم اللي بيبص لها بغضب..
الأكل رووعه..
= مش يلا بقااا..
_ علي فين..
= علي فوق..
_ وهنعمل ايه فوق يعني خلينا هناا شوية مع آسر وعمو مهران القمر دا ابو عيون خضراا..
= انتي شايفاني قرطااس لب جمبك ولا حاجه قاعده تتغزلي فيهم..
_ انت غيرااان يا ابو قمصه..
= ابو ايه يختي!!..
_ عيل قماص يعني..
= عيل وقماص..
_ ايوااا..
= هوريكي العيل القماص دا هيعمل ايه..وراح شايلها وطالع علي فوق..
طلع الأوضة بتاعتهم وفتح الباي ونزلها ف نص الأوضة وراح قفل الباب بالمفتاح..
_ انت قفلت الباب ليه ثم إن انت لو شلتني تاني هكسر إيدك..
آدم قرب وهو بيتكلم ” ثم …
روز بتوتر..” ثم..وفضلت تبص وراها وبتتهرب من عيونه..
آدم حط إيده علي راسها وفك الحجاب وبان شعرهاا الطويل..
روز بكسوف وغضب ” انت..انت بتعمل ايه يجدع انت ابعد ايدك دي”..
آدم بإبتسامه لكلامها ” جدع فيه واحده تقول لجوزها كدا”..
_ اوماال بتقول ايه..
= يا حبيبي يا قلبي المحن داا يعني..روز هربت من قدامه وراحت ناحيه الدولاب.
_ تعالي يا روز الله يهديكي..
.
= ليه عايز مني ايه..
_ هنتزفت ننام..
= ما تنام انا مش بنام دلوقتي..
_ عايز أنام ف حضن مراتي..
= يووه انا مش مراتك انا قبلت اتجوزك بس علشان احمي نفسي مش حباا فيك يعني..
ادم اتضايق برغم انه عارف انها مش بتحبه بس اتضايق..
_ يعني انا اللي اتجوزتك حباا فيكي دا علشان خاطر بابا.
= خلاص يبقاا متقلش ادبك معايا..
_ انا قليل الادب..
= ااه عمال تحط إيدك ف شعري وبتبص لياا وتغمز ودي قلة ادب..
_ انا هناام وبكرا اوريكي يا روز هتيجي تتحايلي علياا ابصلك بس..
= وانت بتحلم ممكن اتحايل عليك ممكن!!..
ادم قام وشدها من ايدها..
.
_ اتخمدي علشان انام انا كمان..
= الاه مش عايزة انام وكمان لو هنام مش هنام جمبك..
_ اومال هتتخمدي فين..
= ع الأرض.
آدم حضنها ” نامي يا روز ورايا شغل كتير بكرا”.
روز كانت مكسوفة جدا ونامت ف حضنه ولأول مرة تكون مرتاحه بعد وفاة مامتها…
تاني يوم..ادم صحي وأول ما فتح عيونه اتصدم..
_ رووز..رووز…..
روز اتخضت ووقعت من ع السور بتاع البلكونه..
= ااااااه آدم الحقنييييي..
آدم قام بسرعه وراح ناحية البلكونه هي كانت ماسكه ف السور بس ايدها فلتت و آدم راح ماسكها..
_ هاتي إيدك التانيه يا روز..
= مش عارفه يا آدم مش عارفه خايفة اقع انا هموت يا آدم ..
_ متخافيش يا حبيبتي اهدي هاتي إيدك التانيه..
روز رفعت ايدها له ومسكها..
= ساعديني واطلعي معايا..
_حاضر اهو… آدم طلعها وبسرعه شدها لحضنه جامد..
= اووووف ليه كده يا روز ليه!!!..
روز بتتكلم وهي بترتعش ” انا.. انا بحب.. اقعد ع السور.. بتاع.. البلكونه..
_ كنتي هتقعي يا حبيبتي كنت هموت والله..
روز كانت أعصابها سايبه آدم قعدها ع السرير ونزل يعمل كوبايه مايه بسكر..
_ خدي يا حبيبتي اشربي..
بعد عشر دقايق ورجعت روز لطبيعتها..
= عجبك كده كنت همو.. وبسرعه حط ايده علي بوقها..
_بعد الشر يا حبيبتي متقوليش كدا..
= حبك برص كنت هموت والله وبسببك بصوتك اللي خلاني اتنطرت من ع السور هو انا كنت بعمل جريمه قايم تصرخ وتقول رووز انا لو كنت بنتحر مش هتصرخ كداا لا ومش بس كدااا دا.
_ ششششش ايه مصورة واتفتحت افصلي + انتي عايزاني اقوم م النوم الاقيكي قاعده ع السور واسكت عادي..
= وفيها ايه يعني هو انا بنط م البلكونه ولا حاجه ايه ياربي الجنان ده..
_ يعني خارجه بشعرك ولبسك دا وعادي وخارجه تقعدي ع السور ومفروض إني مخافش وعادي.. يتبع
الجزء السابع من هنااااااااااااااااااااا








